Sundt ideal

“Cardio” sagde min veninde, “Hvad fanden er det?!”

Konditions træning..

 

Cardio (konditionstræning) kan deles op i forskellige formål: nogle dyrker konditionstræning for at holde formen ved lige, andre for at tabe sig og nogen dyrker det som sportsgren (f.eks. løb).

Er det sundt?

Konditionstrænings påvirker hjerte-kar systemet, forbedrer din krops evne til at danne nye blodkar rundt omkring hjertet. Det kalder man kapillarisering. Og jo bedre kroppens kapillarisering er, jo bedre arbejder ens muskler. Derfor er konditionstræning også rigtig godt i forbindelse med styrketræning, bodybuilding og alt andet sport hvor musklerne skal yde meget.

Når du konditions træner meget, bruges kroppen en masse energi (kalorier) og er derved en god metode til at tabe dig på.

Jeg dyrker primært cardio fordi jeg godt kan lide det (løb, cykling, cross trainer), og kalorietabet er bare en bonus. Jeg varierer min træning, så jeg både styrketræner og laver cardio. Cardio træningen udgør omkring 2-3 gange om ugen for mig, eventuelt kombineret med styrketræning efterfølgende.

Dagens træning: crosstrainer, knap 10 km og 600 kalorier!

 

1 kommentar

  • Anja Sørensen

    Tak Tak nu fandt jeg endelig udad hvad F…..
    Cardio var for en størelse

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sundt ideal