mindre madspild

hva’ gør du galt?

 en af de typiske trænings-fejl:

Jeg trænede længe i maskiner, men jeg synes ikke rigtig der skete noget og jeg blev ikke rigtig stærkere. Så fik jeg et tip om, at træne med frie vægte – dét gjorde en stor forskel!

træning i maskiner er dårligt fordi:

  • – de skaber unaturlige bevægelser
  • – din balance bliver ikke udfordret, fordi maskinen støtter dig – dette forringer din koordination og du får ikke stimuleret dit nervesystem
  • – du træner oftest kun én eller få muskler af gangen, men hvis du træner med frie vægte, tvinger du flere muskler til at arbejde
  • du forbrænder derfor mindre fedt – fordi færre muskler er i gang

Derfor: træn med frie vægte! Jeg synes faktisk også at det er sjovere og der er flere muligheder for variation.

F.eks:

 

 

 

1 kommentar

  • Hej Matilde

    Jeg er ny på Bloglovin, og har derfor kigget nogle af dine forskellige indlæg igennem , og tak for god inspiration 😉
    Jeg er netop begyndt at træne udendørs og med håndvægte i stedet for fitness nu hvor vejret er så godt – dvs ingen maskiner. Men mangler lidt inspiration til nogle nye øvelser. Har du lavet indlæg omkring det? og har du evt. nogle gode øvelser til ryggen? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

mindre madspild