motiveret med videoer

Hjemmelavet müsli

Min søde kollega blærede sig med sin hjemmelavede müsli, som efter sigende skulle være knaphamrende lækker. Derfor var jeg nødt til at gøre hende kunsten efter, har dog justeret nogle små ting:

du skal bruge:

  • mandler
  • hasselnødder
  • solsikkekerner
  • hirseflager
  • sesamfrø
  • grovvalsede havregryn

Alt på slum, hvis du har en favorit kan du jo knalde lidt mere i, af det.. Min favorit er helt klart de ristede hasselnødder, så var lidt rundhåndet med dem.

Varm en stor pande op, kast 1-2 spiseskeer honning på og lad det smelte og rist müsli’en ved svag varme, ellers brænder det hurtigt på. (been there..)

Når du synes at massen har fået tilpas, hælder du det op på bagepapir og lader det køle af.

Det kan spises på en væld af ting: græsk yoghurt (vælg 2% hvis du er på skrump), fromage fraise (som har et lavt fedtindhold og et højt protein indhold), skyr (højt protein- og fedtindhold), frisk frugt, med mælk, frugt yoghurt (pas på sukkerindholdet!), på cornflakes eller bare en håndfuld lige direkte i munden, lækker snack.

Tak til søde Caroline for inspirationen!

1 kommentar

  • […] Du kan bruge det meste som tilbehør til disse lækre basser – afhængig om de skal være sprit sunde eller lidt mere lose. Jeg skar en fersken i tern, mandler og lidt af min hjemmelavede musli (se indlæg her:  http://helsematilde.wordpress.com/2012/08/02/musli-a-la-caroline/) […]

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

motiveret med videoer