Besøg af Bedre Form

Test formen:

Er du i god form? Herunder er der nogle øvelser, som du kan bruge til at teste din form – eller bruge øvelserne til at holde formen:

 

HowToDoBurpee

Burpee intervaller: hård for konditionen, koordinationen og styrken. Intervallerne kan lave på mange måder, f.eks. fra den ene ende af rummet til den anden og tilbage igen, eller bare på stedet X antal gange.

  • Begynderniveau: du kan udføre mindst 10 i træk uden pause
  • Middelniveau: du kan tage mellem 10-25
  • Eliteniveau: Mere end 25!

 

IMG_2494

 

Rør tæerne: tester din fleksibilitet. Sid med ret overkrop og dine fødder samt ben samlede foran dig. Tag en dyb udånding og ræk ud efter tæerne. Strækket skal du føle i baglårene, hold strækket i omkring 5 sekunder. Hvis du laver denne øvelse hver dag, vil du hurtigt kunne mærke at du bliver mere smidig.

  • Begynderniveau: du kan næsten røre dine tæer
  • Middelniveau: Du kan røre dine tæer eller dine fodsåler
  • Eliteniveau: du kan hvile brystet og hovedet på dine knæ, mens du rører tæerne.

 

planke

 

Planken: Udfordrer din styrke i maven og overkroppen. Husk at hold armene i 90 grader, hold numsen oppe, uden at stikke den opad.

  • Begynderniveau: Du kan holde planken i 30 sekunder
  • Middelniveau: Du kan holde i 30-90 sekunder
  • Eliteniveau: Du kan holde planken i mere end 90 sekunder 

 

Skriv din mening her!

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Besøg af Bedre Form