Anbefaling: Tapasbaren

Løb med pauser / Aktive pauser

DSC_0823Jeg bliver aldrig totalt bidt af at løbe, men jeg gør det. 1-2 gange om ugen hopper jeg i løbetøjet og løber 6-9 km. Jeg er helt klart mest glad for løb, når det er overstået. Men jeg kan nu godt lide at være udenfor, få frisk luft og jeg kan godt (når det ikke er alt for hårdt og hjertet sidder oppe i halsen), nyde naturen. Nogle dage løber jeg bare derud af uden problemer, andre gange jeg skal virkelig tage mig sammen. Det er især hvis jeg har sovet dårligt, ikke har fået nok at drikke, har tunge ben efter træning eller simpelthen bare ikke gider. Derfor laver jeg tit nogle øvelser undervejs – små breaks, så jeg får lidt variation på turen. Samtidig får jeg lidt styrketræning smuglet ind, og så bliver det hele altså lidt sjovere:

1: Hop frem og tilbage: Find en træstub eller en bænk, placer dine hænder under skuldrene, ansigtet skal være lige over hænderne og hop fra side til side. Hop så højt du kan, så din bagdel kommer højt op i vejret. Det kan godt være svært at hoppe ét hop, så jeg hopper gerne to gange, inden jeg skifter side. Tag så mange du kan på 1 minut eller tag 10 til hver side. Lav langsomt dine hop større og bredere.

hop1bruges

2: Push ups på bænk: Den går aldrig af mode, der er kontant afregning og du skal virkelig have en god teknik, ellers går det ud over dine skuldre og nakke. Sørg igen for at dine skuldre er over dine hænder, træk skuldrebladene tilbage, hovedet på lige linje med din rygsøjle og kom så langt ned du kan – stadig med en god teknik. Tag så mange du kan, gerne flere gange i løbet af din løbetur.

push cat

Der kommer flere øvelser her på bloggen løbende. Du behøver heldigvis slet ikke at løbe, for at lave disse øvelser. Du kan sagtens tage en powerwalk eller bare gå en tur med din hund og lave øvelserne undervejs.

Find mig på instagram her – tag mig endelig hvis du har en rigtig god pause øvelse. Tak til min veninde Cathrine for at tage billeder i regnvejr og selv lade sig fotografere 🙂

Følg mig desuden på bloglovin’ og min på min facebook.

 

4 kommentarer

  • Det med pauser virker ikke for mig:)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Carolineejacobsen

    Hej Matilde 🙂
    Hvor løber du henne?
    Jeg løber selv i Dyrehaven nord for Kbh, men flytter tilbage til Nørrebro om halvanden uge og mangler virkelig et sted at løbe (skov/landskab/park whatever), da jeg altid er ved at blive kørt ned i trafikken på Nørrebro (løber FULDSTÆNDIG i min egen verden) 😉 og bliver sindssyg af alle de lyskryds…
    Mange hilsener Caroline (instagram; carolineejacobsen)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Helse Matilde

      Hej Caroline, jeg løber primært i Hillerød og omegn 🙂 Så jeg kender desværre ikke så meget til hvor du kan løbe i København!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg har det lige omvendt. Jeg ELSKER at løbe og lærer nok aldrig at elske styrketræning.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Anbefaling: Tapasbaren