This is not a fashion blog / Workout recap

Mellemmåltider

DSC_0827

Jeg er efter mit forløb hos Gitte, blevet bedre til, at spise mellemmåltider og vigtigst af alt: gøre dem lækre og mættende. Det er vigtigt for os at spise mellemmåltider, så blodsukkerniveauet hele tiden er stabilt. Et stabilt blodsukker betyder blandt andet at du kan holde koncentrationen på arbejde eller i skolen, dit humør svinger ikke op og ned og du har nemmere ved at takke nej til eventuelle fristelser sidst på eftermiddagen. Mine favorit mellemmåltider, som jeg spiser 2-3 gange om dagen, er:

2-3 gulerødder med to æg,
en banan og et stykke stenalderbrød,
en juice,
en håndfuld nødder,
en smoothie, gerne med en banan i,
2 æggemuffins eller
en lille portion skyr med lidt frugt og nødder til.

Gitte er fuld af ideer til gode mellemmåltider, som ikke kun er for vegetarer:

1 stykke knækbrød med fjerkræ pålæg, lidt peberfrugt, tomat og agurk,
1 lille skive rugbrød med et tyndt lag pesto, lidt salat og en skive ost,
1 avokado,
1½ dl. skyr med bær, nødder eller kerner,
Frugt eller grønt,
Tørret frugt (abrikoser, tranebær, mango, kokos, blåbær),
Ostestænger (30-40 gram). Spises med en håndfuld cherry tomater eller sukkerærter.

Find mig på instagram her eller under @helsematildedk

3 kommentarer

  • Det skal jeg også være bedre til:)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg har lige fået lagt en kostplan hos en diætist, og der er mellemmåltider også rigtig essentielle. Det er bare lige det med at huske dem! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Charlotte

    Ser godt nok lækket ud 🙂 Tak for gode råd til mellemmåltider – synes det er der den halter for mit vedkommende. Lever super sundt i løbet af dagen – men “glemmer” lige at få mine mellemmåltider – må jeg simpelthen være bedre til 🙂

    Charlotte
    http://www.fit-mom.bloggersdelight.dk
    En personlig blog om at være mor, komme i form efter fødslen og træning

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

This is not a fashion blog / Workout recap