Mindfullness

Dagens snack

tumblr_m0yfmvceuX1r3lo4ro1_500

Jeg elsker mellemmåltider, jeg kan aldrig nøjes med 3 måltider om dagen – jeg skal helst spise 3 store måltider og 3 små. Mellemmåltiderne skal være sunde, nemme, jeg skal kunne have dem med på arbejde og de skal helst ikke kræve den store forberedelse. Ét af mine foretrukne mellemmåltider er peanutbutter. Om det så er på brød, som dip, med en ske. Jeg er fuldstændig forelsket i nøddesmør. Lige i øjeblikket er jeg glad for kombinationen frugt og peanutbutter. Æble og banan er favoritter.

Dryp æblerne i peanutbutter, drys med finthakkede nødder (mandler indeholder godt med protein, ligesom peanutbutter også tilfører en god portion protein). Peanutbutter indeholder mange (gode) kalorier, men det er en perfekt snack inden træning, det giver god mæthed, energi og fylder protein på din krop, inden du skal bruge den til f.eks. styrketræninig. Du kan sagtens have det med dig på arbejde eller i skole og det tager få minutter at lave. Du kan jo hakke nødderne hjemmefra og have et glas peanutbutter stående i køleskabet på dit arbejde, så har du altid en god snack inde for rækkevidde.

Find mig på instagram, facebook og bloglovin’!

 

5 kommentarer

  • Emma Ipsen

    Gulerødder fungerer også SUPER godt med peanutbutter! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ida

      Skulle lige til at skrive det! At dyppe gulerødder i peanutbutter.. Det er bare det bedste <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christina

    Jaap, sådan en snack smager super godt. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du har prøvet andre nøddesmør end peanutbutter, som du kan anbefale?
    Jeg har selv ‘kun’ smagt peanutbutter og mandelsmør, og begge dele er jeg helt forelsket i. Jeg har set, at der også findes solsikkekernesmør, hampfrøsmør, cashewsmør osv., men har ikke prøvet det af endnu. Har du? 🙂
    På forhånd tak for svar.
    Kh Christina

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sarah

    Peanutbutter er bare godt med alt!! Elsker det også med frugt, men hvis det skal være grønt og højere på fibre syntes jeg det er super lækkert at smøre det i rillen på bladselleri.
    Knaser godt og smager skøndt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg snacker også en del (frugt, kage, grønt, brød etc.). Lidt for meget, så jeg vil godt på et tidspunkt forsøge at skære ned, så jeg holder mig til 3-4 måltider om dagen. Det skulle være hensigtsmæssigt at give fordøjelsen lidt hvile 🙂 Men p.t. snacker jeg altså bare løs, da jeg ikke har overskud til at lave de store ændringer i kosten.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mindfullness