Hey Pomfrit!

Hvorfor jeg laver intervaltræning

DSC_0433 DSC_0434 DSC_0435  DSC_0437

Interval træning. Jeg elsker at hade det. Nu slår jeg jo meget på, at jeg træner fordi jeg elsker det, det gør mig glad, jeg får energi, bla bla bla. Og det gør jeg også – undtagen interval træning. Dét gør jeg udelukkende fordi jeg virkelig kan mærke en forskel – min kondition bliver virkelig god af det skide interval. Derudover hader jeg at løbe i mere end 20 minutter af gangen – det er simpelthen så kedeligt!

Derfor laver jeg interval hver anden dag – og jeg hader ALLE de 9 minutter det varer. Jeg gør det oftest på løbebånd med en hældning på 12-15% og med 12-14 km i timen. Jeg løber 30 sekunder for fuld hammer og holder 30 sekunders pause hvor løbebåndet stadig kører, men hvor jeg står ude på siden af båndet. Det gør jeg 9 gange. Der er nogle løbebånd som stopper hvis man ikke løber på dem – find et der ikke gør, ellers bliver det noget værre bøvl med at tænde hver gang, finde hældning, komme op i fart etc. Jeg har flere gange oplevet at løbebåndene i Fitnessworld stopper – men prøv dig frem. Ellers kan interval også laves på romaskine eller på cykel. Du kan også lave interval med kettlebell hvor du laver swings – lav så mange du kan på 30 sekunder, hold 30 sekunders pause og gentag – men hvor du sørger for at komme op på samme antal hver gang. Dét er også skide effektiv interval træning og virkelig hårdt. Jeg har også prøvet at lave interval med push ups – lav 15 så hurtigt du kan, lav 20 mountain climbers og lav igen push ups – sådan fortsætter du. Så dine lunges er din “pause”. Du kan selvfølgelig også lave interval træning udendørs – find en god bakke og løb op i 30 sekunder, brug dine pauser på at gå ned af bakken og løb op igen 9 gange. Du kan også løbe så hurtigt du kan ud af en lige sti – holde 30 sekunders pause hvor du står stille eller går stille og roligt og så gentage igen og igen.

Laver du interval træning og hvordan?

FACEBOOK INSTAGRAM BLOGLOVIN’

FACEBOOK INSTAGRAM BLOGLOVIN’

1 kommentar

  • Nastassja

    Åh, jeg laver interval – og hader hvert minut. Men det giver godt. Jeg laver dem dog på romaskine, da jeg er sindssygt bange for at falde af løbebåndet, når jeg hopper på det igen efter en pause..

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hey Pomfrit!