5 kg mere eller mindre - det betyder ikke alverden!

Sådan træner du klokken pis om morgenen

14947712_10209493533867734_3044946714104649983_n

Jeg får ofte stillet spørgsmålet: “Hvordan kommer du op og træne så tidligt om morgenen og endda inden du tager på arbejde?“. Svaret er simpelt: Jeg gør det bare. Det er selvfølgelig også blevet en vane for mig, men grundlæggende får jeg det jo gjort, fordi jeg har sat mig for det. Men derfor er der stadigvæk nogle gode tips til dig, som gerne selv vil få trænet fra morgenstunden. Som jeg også selv bruger, hver eneste gang.

Uret ringer typisk 5.15, 3-4 gange om ugen. Jeg træner gerne fra 5.45-7.00 med pigerne, som bestemt også er en motivationsfaktor, så har du veninder/venner/naboer/kæreste(r) som gerne vil træne så tidligt, så lav en aftale med dem. Det virker for mig, fordi jeg ved at de regner med mig og forventer at jeg kommer og træner og hygger med dem. Udover dét sørger jeg for:

  • at have lagt alt træningstøjet frem. Alt fra trusser til tights. Det ligger på en stol i min stue så jeg kan stå direkte op fra min seng og trække i tøjet.
  • at høre radio og god musik fra starten af. Jeg når sjældent at høre en radioavis, men lidt stille musik mens jeg klæder mig på, dét får mig godt i gang.
  • at have hældt havregryn i en skål og sågar lagt en ske frem, så jeg bare skal hælde mælk på (sommetider vand, fordi jeg har glemt at købe mælk..).
  • at have lagt hue, vanter og jakke frem. Det ligger jeg foran min hoveddør så jeg kan trække i det, så snart jeg har fået slugt min morgenmad.
  • at have god musik med til træningen, dét motiverer mig helt vildt!

Har du flere tips eller idéer, så skriv dem endelig! Og hvis du ikke magter at træne inden arbejde eller skole, så forstår jeg dig godt! Gør det når det passer dig, for nogen fungerer det bedst om eftermiddagen eller om aftenen. Gør det som virker for dig!

4 kommentarer

  • Nathja

    Hej Mathilde. Tusind tak for dit indlæg 🙂 er dog stadig interesseret i at vide hvordan dit energiniveau er, i løbet af din arbejdsdag, når du har morgentrænet vs. dit energiniveau når du fx ikke har morgentrænet. Oplever du træthed i løbet af dagen? Eller gør træningen, at du fx går på arbejde med god energi, der varer ved hele dagen? 🙂 hav en skøn dag.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    Ja, jeg er også meget interesseret i at kende til dig energi niveau for resten af dagen, efter du har trænet så tidligt 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sabrina

    Kære Matilde.
    Dejligt indlæg, men hvor er jeg glad for at du slutter det af med: Gør hvad der virker for dig! Jeg var i en periode så misundlig på de folk der kom og træne fra morgenstuden af, som om det gav flere point på kontoen at gøre det om morgen. Men jeg måtte i min iver for at blive morgen-motions-menneske, indse at det var jeg bare slet ikke. Hele min dag var fuldstændig smadret med en morgentræning. Haha. Så nu har jeg accepteret at jeg bare er en afternoon-kind-of-girl! And i love it!! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jenny

    Faste dage så det ikke er til diskussion, jeg træner cross fit 6.30 hver morgen uden problemer.
    Vigtigst af alt, gør det fordi du vil, ikke fordi det er en pligt.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 kg mere eller mindre - det betyder ikke alverden!