Kan vi lige tale om, at alle bliver gift og er gravide?

Mig og træning

19399796_10211576471259867_8959238500387544002_n

Jeg bliver ofte spurgt, hvordan det står til med min træning, hvor meget jeg træner, hvad jeg træner, hvorfor jeg træner. Derfor dette indlæg, hvor jeg vil forsøge at svare på jeres spørgsmål:

Hvor tit træner du? Jeg træner 5-6 gange om ugen. Det er meget træning og nok mere end gennemsnittet. Det handler for mig om prioritering OG så har jeg hverken mand, børn eller husdyr. Der er ingen bånd der binder mig, om man så må sige. Derfor kan jeg træne lige så ofte som jeg vil.

Hvad træner du? Jeg træner crossfit 3-4 gange om ugen. Altså styrketræning. Gerne noget squat, dødløft og/eller bænkpres de første 30-40 minutter og derefter kondi i 30-40 minutter. Jeg deler altid mine programmer på min instagram story – hvis du har spørgsmål må du altid skrive, så kan jeg forklare. Kondien er dog ofte løb/roning/cykling eller løfte noget tungt på tid agtigt. Udover crossfit løber jeg et par gange om ugen, aldrig over 10 kilometer.

Hvorfor træner du? Fordi det gør mig pisse glad og fordi jeg rigtig godt kan lide at være fysisk aktiv og bevæge mig. Fordi det giver mig en masse socialt, da jeg altid træner sammen med andre (jeg løber dog mest alene). Jeg kan godt lide at føle mig stærk fysisk og så kan jeg godt lide trætheden jeg får, af at være fysisk aktiv. Det er rart, når jeg sidder så meget foran en computer. Jeg kan også godt lide at jeg kan ane musklerne på min mave og mine overarme. Og at jeg meget sjældent er syg.

Hvordan holder du dig motiveret? Jeg planlægger altid min træning, gerne i weekenden. Så skriver jeg mine aftaler ned i en fysisk kalender, som jeg har liggende på mit arbejdsbord. Så ved jeg søndag aften, hvordan ugen kommer til at se ud. Det kan jeg godt lide. Så ved jeg samtidig også, hvilke dage jeg skal tidligt op og træne fra morgenstunden. Jeg ligger altid, altid, altid træningstøjet frem aftenen inden – og jeg ligger det lige ved min seng. Så hopper jeg i det, inden jeg rejser mig fra sengen. Så børster jeg tænder, kaster lidt havregryn ind og cykler ned til pigerne.

Det handler om at finde den træningsform, som gør dig glad, som giver dig noget – som du gider de fleste gange. Ikke hver gang, for der er også stunder, hvor jeg ikke orker crossfit og løbeturen. Men du skal gerne ville det og have det sjovt undervejs. Ikke skraldgrine, men være glad indeni. Dét er opskriften, i min optik!

1 kommentar

  • Jenny

    Hej Mathilde
    Er du aldrig på cf hold? Jeg er på hold 5-6 gange/uge, og 1/2 gang styrke alene

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kan vi lige tale om, at alle bliver gift og er gravide?