Sådan træner du klokken pis om morgenen

14947712_10209493533867734_3044946714104649983_n Jeg får ofte stillet spørgsmålet: "Hvordan kommer du op og træne så tidligt om morgenen og endda inden du tager på arbejde?". Svaret er simpelt: Jeg gør det bare. Det er selvfølgelig også blevet en vane for mig, men grundlæggende får jeg det jo gjort, fordi jeg har sat mig for det. Men derfor er der stadigvæk nogle gode tips til dig, som gerne selv vil få trænet fra morgenstunden. Som jeg også selv bruger, hver eneste gang. Uret ringer typisk 5.15, 3-4 gange om ugen. Jeg træner gerne fra 5.45-7.00 med pigerne, som bestemt også er en motivationsfaktor, så har du veninder/venner/naboer/kæreste(r) som gerne vil træne så tidligt, så lav en aftale med dem. Det virker for mig, fordi jeg ved at de regner med mig og forventer at jeg kommer og træner og hygger med dem. Udover dét sørger jeg for:
  • at have lagt alt træningstøjet frem. Alt fra trusser til tights. Det ligger på en stol i min stue så jeg kan stå direkte op fra min seng og trække i tøjet.
  • at høre radio og god musik fra starten af. Jeg når sjældent at høre en radioavis, men lidt stille musik mens jeg klæder mig på, dét får mig godt i gang.
  • at have hældt havregryn i en skål og sågar lagt en ske frem, så jeg bare skal hælde mælk på (sommetider vand, fordi jeg har glemt at købe mælk..).
  • at have lagt hue, vanter og jakke frem. Det ligger jeg foran min hoveddør så jeg kan trække i det, så snart jeg har fået slugt min morgenmad.
  • at have god musik med til træningen, dét motiverer mig helt vildt!
Har du flere tips eller idéer, så skriv dem endelig! Og hvis du ikke magter at træne inden arbejde eller skole, så forstår jeg dig godt! Gør det når det passer dig, for nogen fungerer det bedst om eftermiddagen eller om aftenen. Gør det som virker for dig!